Wednesday, March 30, 2011

Pahlawan Islam Kontemporari, Para Peminang Bidadari


Buku ini adalah hadiah daripada penulisnya iaitu Ukhti Atriza Umar.
Terima kasih akak, atas pemberian yang tidak terhingga ini. Buku ini sudah semakin lunyai dikerjakan saya. Manakan tidak, bila saya menghadap dengan seribu satu cabaran dan masalah dalam meniti hidup sebagai seorang daie, saya akan mencari kekuatan dengan menghayati kisah pejuang-pejuang yang dikisahkan dalam buku ini..
'Darah yang mengalir membasahi bumi Tuhan harus dibayar. Tangisan hiba dan teriakan kanak-kanak yang dahagakan kasih sayang ayah yang syahid perlu ditebus. Simpang siur bunyi dentuman bom, tebaran periuk api dan deruman kereta kebal harus diganti dengan keamanan. Terlalu lama rakyat Checknya, Palestin dan Iraq hidup di atas bara kesengsaraan. Yahudi, Amerika dan Israel terus menerus menjadi kuku tajam yang merobek maruah Islam.

Ketika maruah Islam terus dirobek dan dihina maka lahirlah insan-insan yang telah Allah pilih dan tiupkan paluan jihad dalam dada mereka. Justeru, atas kesedaran untuk memperkenalkan 10 orang mujahidin kontemporari abad ini maka lahirlah buku ini.'

Saya nantikan buku akak yang seterusnya!

No comments:

Post a Comment