Wednesday, February 24, 2010

Syahidnya PejuangMu Rabbi

Alhamdulillah. 
Pada malam yang hening ini, angin malam menderu di sekitar kediaman Proton City ini.
Angin . . .
Zahirnya tidak dapat dilihat, namun kewujudannya dapat kita rasai. Begitulah jua Rabb kita. WajahNya tidak dapat digambarkan dan tercapai dek akal fikiran kita yang terbatas ini, namun kewujudanNya bisa dirasai dengan memerhati alam ini. Ada kuasa agung yang mengendalikan dunia ini yakni Allah. Rasa berTuhan itu sudah menjadi fitrah dalam diri kita walaupun Carl Max sendiri tidak mengakui kehadiran Tuhan akibat fahaman ateins yang membenteng diri, namun saat akhir kematiannya, beliau sendiri mengakui . . .
Ada satu kuasa disebalik perjalanan hidup dunia !

Sengaja saya ingin membawa sahabat-sahabat mengenang kembali wajah-wajah syahid perindu janji Rabbi.

 
Inilah wajah Assyahid Mahmoud

Komander HAMAS ini yang meninggal akibat jenayah terancang yang dilakukan oleh musuh Allah. Kematiaan beliau mengingatkan saya pada Assyahid Imam Hassan Albanna yang juga dibunuh dengan jenayah terancang. Sehingga kini penembak yang telah menembak assyahid masih belum dapat dikenalpasti.

  
Ini pula wajah syahid  Amrozi dan 


 
 Imam Samudera

Wajah syahid pengebom-pengebom Bali ini kelihatan begitu tenang sekali. Apatah lagi 3 ekor burung berwarna hijau tiba-tiba muncul dan terbang di celahan kepulan awan tatkala jenazah-jenazah para syuhada' ini diusung oleh orang ramai di Indonesia.

Dan masih ingatkah anda pada wajah syuhada pejuang Palestin ini ?


 

  


 

 

 

  

Allahuakbar! Wajah mereka yang tersenyum itu ibarat mendapat perkhabaran yang begitu menggembirakan sehingga kesannya terpalit pada wajah syahid mereka.

"Ya Allah. Aku ingin mengikut jejak langkah mereka."

1 comment:

  1. Moga diriku juga dpt mengikuti jejak langkah mereka...

    ReplyDelete