Monday, December 21, 2009

Selamat Ulang Tahun Sahabatku

Hari ini, 22 Disember 2009 genap 20 tahun sudah usia sahabatku Azlina. Atas sedab itu, artikel ini ku goreskan khas untukmu sahabatku.
Aku terkenang kembali saat kita bertemu di Kolej Matrikulasi Kedah. Sewaktu minggu orientasi, seorang sahabat kita, Shafika tersilap memanggilmu dengan namaku. Ujarnya, daripada jarak jauh, lagakmu sepertiku. Aku hanya tersenyum sendiri apabila mengingati peristiwa itu. Bukan itu sahaja, pensyarah Biologi kita, Puan Mariam juga konfius dengan kita berdua, selalu tertukar. Itu semua kerana anugerah Allah buat kita. Memilki wajah dan bentuk tubuh yang agak seiras. Selepas mengenalimu, aku mendapati bahawa kita sememangnya banyak persamaan.

Azlina, sahabatku..
Ketahuilah bahawa usia mematangkan kita. Kehidupan kita didunia ini menuju kematian sementara dan disebalik itu adalah kehidupan yang kekal abadi. Aku ingin berjuang bersamamu untuk menjulang Islam di tempat yang tertinggi kerana itulah matlamat kita. Dan aku doakan agar kita terus bersahabat dan berukhwah hingga ke akhirnya kerana aku bangga mempunyai sahabat sepertimu.
"Selamat Ulang Tahun ke-20 wahai sahabatku."

1 comment:

  1. Syukran sahabatku fasiha..
    na pun sangat bersyukur dipertemukan dengan sahabat seperti fasiha..
    InsyaLLAH, na doakan kita istiqamah dijalanNYA..
    semoga ALLAH tetapkan hati kita dalam jalan dakwah ini..

    wassalam

    ReplyDelete